861630.jpg

Voiko oppikirjan tekstin laulaa tai räpätä?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Voiko kieliopista kertoa satuja?

Voiko kirjoitelma olla jännityskertomus?

Voiko kielioppia esittää fyysisesti?

Tarvitaanko oppimiseen aina kirjoituspöytä, kynä ja paperia?

Mihin opiskelussa tarvitaan jääkaapin ovea tai kylpyhuoneen peiliä?

Saako kieltenopiskelu olla luovaa toimintaa – ja hauskaa?

 

Yli esteiden –kirja tarjoaa kieltenopettajille uusia näkökulmia ja vaihtoehtoisia menetelmiä opittavan asian omaksumiseen sekä virikkeitä erilaisen oppijan kohtaamiseen. Tarkastelun kohteena ovat keskeiset kielenhallinnan osa-alueet: kielioppi, sanasto, ääntäminen, puhuminen, kuullunymmärtäminen, lukeminen ja kirjoittaminen. Peruslähtökohtana on yksilökeskeisyys.