1556634.jpg

Mistä syntyy arvostava kohtaaminen asiakkaan tai työtoverin kanssa? Miten työyhteisöön voi luoda arvostavan kohtaamisen edellytyksiä?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Arvostaminen on hyvän elämän rakennusaine, ja siksi sitä voidaan pitää eettisesti tavoiteltavana. Arvostaminen on myös hyvän hoidon ja huolenpidon kulmakiviä. Arvostava kohtaaminen luo toivoa ja antaa elämänrohkeutta.

Tässä kirjassa pohditaan auttamistyön eettisiä kysymyksiä. Teos antaa oivalluksia omaan työhön ja elämään. Kirjassa käsitellään arvostavan kohtaamisen perusteita, kuten luottamusta ja nöyryyttä. Lisäksi tarkastellaan kohtaamisen erityiskysymyksiä eri ammattialojen ja työyhteisön näkökulmasta. Kirja rohkaisee työyhteisön jäseniä laatimaan yhdessä eettisiä laatukriteerejä ja toimintamalleja, joiden avulla luodaan edellytyksiä arvostavalle kohtaamiselle.

Kirja on lohdullisen elämänläheinen ja ytimekäs. Se sopii auttamistyön vasta-alkajille ja konkareille ja kaikille niille, jotka haluavat kasvattaa voimavarojaan niin työntekijänä kuin ihmisenä sekä lisätä myös autettavana olevan voimavaroja.

"Hyvä hoito ei edellytä auttajan täydellisyyttä – silloinhan mikään hoito ei olisi hyvää."

OMA ARVIO:  ***