1948896.jpg


Osaatko kuvitella itseäsi juuri sellaisena kuin olet nyt. paitsi että raajasi päättyisivät polvi- ja kyynärtaipeisiin? Se voi olla vaikeaa, mutta yritä. Osaatko kuvitella itseäsi älyllisesti juuri sellaisena kuin olet, mutta siitä huolimatta joutuisit jatkuvasti todistelemaan ympäristölle ymmärryksesi tasoa? Osaatko kuvitella tilanteita, joissa joudut alituisesti selittämään, että sinulla on oikeus? Oikeus elää osana yhteisöä, oikeus sivistää itseäsi, oikeus tehdä työtä, oikeus rakastaa ja olla rakastettu?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Minä olen elänyt sellaista elämää. Minä olen ollut erilainen aina. Minä olen saanut syntyä ainutkertaisen erilaiseksi, saanut taistella sisintäni riipivän tuskan kanssa, nousta pienin askelin ja lopulta voittaa. Voittaa itseni huomaamaan, että minulla on nyt kaikki mitä tarvitsen.

Olen avannut teille itseni ja sydämeni tässä kirjassa. Olen tässä kirjassa haavoittuvaisen auki. Hauras ja samalla niin vahva.

Marja-Leena Vähäsalo
116 cm ja vähän extraa

 

OMA ARVIO:

***